Vinkki: Näin saavutat uusia asiakkaita yrityksellesi
Keskustelin viime viikolla erään asiakkaani kanssa pienestä paikallisesta ongelmasta:
Tietynlaisia töitä, hyvässä ansaintaluokassa tekevät henkilöt (miehet ja naiset), jotka asuvat Lohjalla, käyvät päivittäin töissä PK-seudulla. Monet heistä on myös kotoisin muualta kuin Lohjalta... ja nämä tekijät yhdessä sen tosiasian kanssa, että he eivät tilaa paikallislehteä eikä lohjalaisten yritysten kotisivut vielä ole hyvin netissä, johtaa tilanteeseen etteivät nämä PK-seudulla rahojaan yhä käyttävät tiedä mitään paikallisista yrityksistä.
Tai kärjistäen:
- henkilöt ovat arkisin töissä PK-seudulla (Espoo, Helsinki, Vantaa)
- eivät lue paikallisia aviiseja
- ostavat yhä tuotteet ja palvelut työpaikkansa läheltä
- saada heidät huomaamaan että Lohjaltakin voisi ostaa jotakin muuta kuin elintarvikkeita ja autoja
- saada heidät tutustumaan paikallisiin yrityksiin
Moni näistä on perheellinen, heillä on lapsi(a), he harrastavat itse jotakin....
Viemällä yrityksesi näihin harrastuksiin, tavoitat myös nämä rahaa käyttävät, ansaitsevat ihmiset..
- vanhanaikaisesti www-linkki peliasuihin, vuosilehteen, urheilijakorttiin, tapahtumajulisteeseen
- seurasponsorointi
- tapahtumasponsorointi - eikä välttämättä siten, että viet logosi tapahtumaan vaan tuota itse tapahtuma seuralle......
Tietynlaisia töitä, hyvässä ansaintaluokassa tekevät henkilöt (miehet ja naiset), jotka asuvat Lohjalla, käyvät päivittäin töissä PK-seudulla. Monet heistä on myös kotoisin muualta kuin Lohjalta... ja nämä tekijät yhdessä sen tosiasian kanssa, että he eivät tilaa paikallislehteä eikä lohjalaisten yritysten kotisivut vielä ole hyvin netissä, johtaa tilanteeseen etteivät nämä PK-seudulla rahojaan yhä käyttävät tiedä mitään paikallisista yrityksistä.
Tai kärjistäen:
- henkilöt ovat arkisin töissä PK-seudulla (Espoo, Helsinki, Vantaa)
- eivät lue paikallisia aviiseja
- ostavat yhä tuotteet ja palvelut työpaikkansa läheltä
Tavoite:
- saada heidät huomaamaan että Lohjaltakin voisi ostaa jotakin muuta kuin elintarvikkeita ja autoja
- saada heidät tutustumaan paikallisiin yrityksiin
Vinkki:
Moni näistä on perheellinen, heillä on lapsi(a), he harrastavat itse jotakin....
Viemällä yrityksesi näihin harrastuksiin, tavoitat myös nämä rahaa käyttävät, ansaitsevat ihmiset..
Tapoja:
- vanhanaikaisesti www-linkki peliasuihin, vuosilehteen, urheilijakorttiin, tapahtumajulisteeseen
- seurasponsorointi
- tapahtumasponsorointi - eikä välttämättä siten, että viet logosi tapahtumaan vaan tuota itse tapahtuma seuralle......
Kommentit
Lähetä kommentti
Kommentoi kirjoitusta - ehkä me kehitymme sitä kautta.