Again, again ja taas again

Tuli tuosta otsikon kaksikielisyydestä mieleen vanha kunnon "Rock me Amadeus" ja artisti Falco silloin joskus 90-luvulla, joka biiseissään sekoitteli kahta kieltä...
Mutta oli tälle aamulle mielessä taas yksi ammattiminään liittyvä peruskirjoitus eli printtimainonnan ja yleisestikin mainonnan perusteista yksi asia:

TOISTO TOISTO TOISTO

Ei turhaan sanota, että toimiva mainonta edellyttää toistoa. Se vain on niin, että potentiaalisten asiakkaiden mielessä on muitakin ajatuksia kuin teiltä ostaminen ja vielä ostosvaiheessakin ostajalle on useasti monta vaihtoehtoa - miksi sitten ostaja päätyy johonkin tiettyyn tuotteeseen?
Syitä on monia ja siihen liittyvät niin monet asiat, että niitä ei kannata edes yrittää yleisellä tasolla lähteä läpikäymään mutta se on satavarmaa, että mikäli haluat saada asiakkaita ja ostajia printtimainonnalla- sinun pitää tehdä se kampanjalla, muuten et oikeasti saa tuloksia.

Kampanja tarkoittaa parhaimmillaan sitä että käytät eri mainostustapoja tuodaksesi itsesi ja tuotteesi tutuksi potentiaalisille ostajille - pienelle liikkeelle hyvät tavat ovat:
  • liikemainonta
  • julisteet
  • flyerit
  • pieni kampanja lehdessä - iso koko ei välttämättä tuo onnea
  • nettisivut
  • facebook
Ja mikä tärkeintä, kampanjalla pitää olla jokin juttu, juju, tuote, miksi se ostaja tulisi juuri sinun luoksesi. Tätä varten on mainostoimistoja ja markkinoijia että me autamme liikkeenharjoittajia ja yritysten omistajia löytämään ne oikeat tavat......

Yksittäinen mainos ei toimi?

Valitettavan usein kaikki ylläoleva unohdetaan ja syyttävä sormi osoittaa ja sana kuuluu :"ei sillä viime mainoksella tullut ostajia"... valitettavasti asiakkaat eivät lähde ostoksille vain sen takia, että sinä mainostat.... asiakas ostaa tarpeeseen tai sitten sinä olet luonut sen tarpeen, halun, mielenkiinnon... ja ne kaikki voidaa luoda hyvällä mainonnalla, markkinoinnilla.


Kommentit

Suositut tekstit