Uudella palvelulla menekkiä

Ainahan sitä itsekin on tullut puhuttua ja opiskeltua tuotteistamista jopa yhdeksi tutkinnoksi asti, mutta harvoista tuotteistusprojekteista oikeasti on syntynyt mitään todellista myyntiä. Nyt tuntuu, että koostamalla oman osaamisen, oman koulutuksen ja vähän analytiikkaa ja tietokantakäsittelyä olemme löytäneet tuotteen tai oikeastaan palvelun joka tuntuu menestyvän.

Olemme aloittaneet myymään yrityksille ja yrittäjille markkinointikonsultointia, joka perustuu niin henkilökohtaiseen tapaamiseen kuin tiettyjen asioiden läpikäymiseen sekä yrityksen/yrittäjän kanssa sekä myös sen jälkeen.

Kutsumme pakettia nimellä perusmarkkinointikonsultointi - ja se on sen työ-ja myyntinimike- meillä on yhdestä tehdystä konsultoinnista tehty näyte lähetettäväksi kiinnostuneille asiakkaille, mutta jokainen tekemämme analyysi ja konsultointi on tietenkin erilainen - ne perustuvat samoihin kysymyksiin mutta "every road is different".

Missä ongelmat piilevät

Markkinointi on valitettavan usealla yrityksellä aivan retuperällä - tehdään kyllä myyntiä ja mainontaa mutta minkäänlaista suunnitelmaa ei ole tai sitä ei ainakaan noudateta tai vielä vähemmän seurataan tai analysoidaan. Usein mennään jopa siten kun yrityksen aloitusvaiheessa on aloitettu, joskus 10-20 vuotta sitten, eikä sen suurempia muutoksia ole tehty... ei ole kukaan kyseenalaistanutkaan toimintaa.

Analyysi antaa viitteitä uusille urille - ei ilmaiseksi mutta ei kalliisti


Minun konsultaatiossa ei kumarreta eikä ****** vaan raportissa kerrotaan kiertelemättä missä mennään oikeilla raiteilla ja missä ei - ainoastaan silloin voi syntyä muutoksia - loppujen lopuksi kaikki on kiinni yrityksen omasta tahtotilasta ja halusta joko muuttua ja kehittyä tai jossain tapauksissa havaita, että olemmepa tehneet työmme hyvin.

Kommentit

Suositut tekstit