Puhelinmyyjät vainoavat

Pitkästä aikaa minunkin puhelimeeni on alkanut tulla näiden mitä erilaisempien nettihakemistojen loistavia tarjouksia.
Minulle on yritetty melkeinpä pakolla myydä loistavaa ja välttämätöntä näkyvyyspakettia vaikka mihin nettihakemistoon ja vaikka millä argumentoinnille.
Toinen soittajaryhmä on taase yrittänyt saada minua maksamaan satoja euroja siitä, että yritykseni löytyisi valikoiduilla hakusanoilla Google-hakukoneessa - eikä auta, että olen sanonut että firmani ja toimintani näkyy jo nyy ensimmäisellä sivulla eikä minulla ole aikomustakaan maksaa siitä mahdollisuudesta ulkopuoliselle toimijalle.

Nettiyrityshakemisto on TURHAKE


Mutta samalla tiedän näiden toimijoiden liiketoiminnan perustan ja sen, että nämä asiat ovat usealle yrittäjälle täyttä "hebreaa" ja mikäli soittaja osaa asiansa, syntyy varmasti kauppaa - kysymys ei ole mistään suuren suuresta rahapanostuksesta yrittäjän osalta mutta enemmänkin on kyse yrittäjän tietotason hyväksikäytöstä.

Nettihakemistojen tarpeellisuudesta voidaa olla montaa mieltä ja minä olen sitä mieltä että sellaisenaan ne ovat aivan turhia- oikein tehnyt kotisivut kyllä löytyvät netistä jos niiden tarjoamia palveluita tai tuotteita sieltä etsitään - mikäli ne palveluta ja tuotteet eivät löydy, kysymys on yksinkertaisesti huonosti ajatelluista ja tehdyistä kotisivuista - enkä nyt tarkoita teknistä osaamista tai suoritusta.

GOOGLE on hyvä jos kotisivusi on rakennettu vastaamaan yrityksesi liiketoimintarpeita

Yhä vielä Suomessa yrittäjät eivät täysin ymmärrä markkinoinnin ja mainonnan merkitystä yrityksen tulokseen, toimintaan ja tulevaisuuteen ja internetin ja sitä kautta erilaisten hakemistojen ja Google-mainonnan ymmärtäminen on vielä entistä heikompaa ja vaikeampaa.

Itse olen ollut internetissä mukana sieltä 1990-luvun puolesta välistä ja huomannut, että tämä media se muuttuu koko ajan - näiden viimeisten vuosien aikana tulleet median monikanavaisuus, mobiilisuus, sosiaalinen media, älykännykät, älytelevisiot - ihmisten tietoverkkoon pääsystä on tullut paikkariippumatonta! Asia, jota kaikki eivät vielä ole hoksanneet.

Hyvää tulevaa kesää 2012


Kesä on tulossa ja toivonkin yrittäjien, jotka tämän lukevat käyttävän lomallaan hetken aikaa miettiäkseen mitä he haluavat omalta liiketoiminnaltaan jatkossa ja mikä siinä kokonaisuudessa on yrityksen ulkoisen profiilin (sis Internet yms) merkitys ja markkinoinnin sekä kotisivujen todellinen tarkoitus. Tämän alkuvuoden 2012 olen pitänyt ilta-ja aamukoulutuksia Virkkalan Kalkkipetterissä ja jakanut perustietoutta niin markkinoinnin, sosiaalisen median ja mainonnan sekä kotisivujen todellisen tarpeen ja tarkoituksen maailmoissa ja siellä vierailleet ihmiset ovat antaneet minulle hyviä arvosanoja ja vakuuttaneet siitä, että teen oikean asian eteen töitä - eli suomalaisen yrittäjyyden. Näitä koulutuksia jatkan varmasti myös syksyllä.

Tervehditään kun tavataan,

K.

Kommentit

Suositut tekstit