Sosiaalisesta mediasta
SOME - sosiaalinen media
Muistan kun tekstiviestit tulivat ja siitä se sitten alkoi.... nyt kännykällä päivitetään facebook statusta.. laitetaan twitter viestejä.. ladataan videoita YouTubeen... samalla laitteella,joka silloin 80/90-luvun vaihteessa tuli b-to-b tarpeeseen työlaitteeksi.
Nyt 2010-luvulla SOME eli sosiaalinen media on tulossa kovalla tohinalla suomalaiseenkin markkinointiin - uuden median konsultit puhuvat markkinoinnin uudesta tulemista ja vanhojen oppien roskiin heittämisestä - mutta tosiasia on että sosiaalista mediaa on ollut vähintään siitä lähtien kuin kreikkalaiset toivat toreille tekstejään tai kun kivikauden ihmiset nuotion äärellä ärähtelivät päivän metsästyksistään....
Markkinoinnin ja inhimillisyyden perustarpeet ja niiden tyydyttäminen ei ole muuttunut - nykyaikaiset "sosiaalisen median" välineet vain ovat astuneet varteenotettaviksi ja pitkälti ohittamattomiksi välineiksi nykybusineksessä. Facebook, YouTube, Twitter, SecondLife, LinkedIn, Suomi24..... jne .. jne
Yrityksen on lähdettävä mukaan
Jos yritys/liike oikeasti haluaa olla olemassa jatkossakin - on nykyaikainen sosiaalinen media otettava mukaan markkinointiin ja sen suunnitteluun. Somen huomioiminen ja sitä käyttäminen ei ole tekniikkalaji tai hirveästi rahaa vievä, mutta jos siitä halutaan saada oikeasti liiketoimintaa tukeva väline - vaatii se aikaa ja vaivaa sekä suunnittelussa että toteutuksessa. Ja koska kyseessä on "elävä" ja kehittyvä kanava, ei riitä että sinne mennään, siellä pitää myös olla "elävänä"..
http://www.facebook.com/#!/tukipalvelutlohja
http://www.youtube.com/user/eRoomPro
Someillaan tai jutellaan torilla kun tavataan - tarjoan kahvit!
Muistan kun tekstiviestit tulivat ja siitä se sitten alkoi.... nyt kännykällä päivitetään facebook statusta.. laitetaan twitter viestejä.. ladataan videoita YouTubeen... samalla laitteella,joka silloin 80/90-luvun vaihteessa tuli b-to-b tarpeeseen työlaitteeksi.
Nyt 2010-luvulla SOME eli sosiaalinen media on tulossa kovalla tohinalla suomalaiseenkin markkinointiin - uuden median konsultit puhuvat markkinoinnin uudesta tulemista ja vanhojen oppien roskiin heittämisestä - mutta tosiasia on että sosiaalista mediaa on ollut vähintään siitä lähtien kuin kreikkalaiset toivat toreille tekstejään tai kun kivikauden ihmiset nuotion äärellä ärähtelivät päivän metsästyksistään....
Markkinoinnin ja inhimillisyyden perustarpeet ja niiden tyydyttäminen ei ole muuttunut - nykyaikaiset "sosiaalisen median" välineet vain ovat astuneet varteenotettaviksi ja pitkälti ohittamattomiksi välineiksi nykybusineksessä. Facebook, YouTube, Twitter, SecondLife, LinkedIn, Suomi24..... jne .. jne
Yrityksen on lähdettävä mukaan
Jos yritys/liike oikeasti haluaa olla olemassa jatkossakin - on nykyaikainen sosiaalinen media otettava mukaan markkinointiin ja sen suunnitteluun. Somen huomioiminen ja sitä käyttäminen ei ole tekniikkalaji tai hirveästi rahaa vievä, mutta jos siitä halutaan saada oikeasti liiketoimintaa tukeva väline - vaatii se aikaa ja vaivaa sekä suunnittelussa että toteutuksessa. Ja koska kyseessä on "elävä" ja kehittyvä kanava, ei riitä että sinne mennään, siellä pitää myös olla "elävänä"..
http://www.facebook.com/#!/tukipalvelutlohja
http://www.youtube.com/user/eRoomPro
Someillaan tai jutellaan torilla kun tavataan - tarjoan kahvit!
Kommentit
Lähetä kommentti
Kommentoi kirjoitusta - ehkä me kehitymme sitä kautta.