Lehtiartikkeli vs aivan perusmainos

Viikkolehdet ovat uutisia varten ja jonkin verran mainoksia - mutta ne saavatkin suurimman tulonsa tilaajamaksuista. Mutta Lohjalla meille useimmalle tulee viikossa kaksi lehteä: Iltalohja ja Ykkös-Lohja eli ilmaisjakelulehdet.

Meitä on Lohjalla 40 000

Tarkkaa tietoa ei minulla nyt ole mutta tilastoista laskien meitä on Lohjalla reilut 16000 taloutta, joista Iltalohja ja Ykkös-Lohja tavoittavat 99% ja päälehti Länsi-Uusimaa vajaat 70% (koko painos reilut 13000 kpl) - vaikka Länsi-Uusimaa ilmestyy ma-la (ei su) ei se jakelullaan kata läheskään tarpeeksi Lohjan talousalueesta, jotta se toimisi liikkeen/ yrittäjän todellisena mainoskanavana. Sen sijaan Iltalohja reilun 27000 ja Ykkös-Lohja reilun 32000 jakelullaan ovat asiallisia mainoskanavia - niiden erot tulevat lähinnä siinä että Iltalohja menee Inkooseen ja Mustioon ja Ykkös-Lohja Siuntioon, Nummi-Pusulaan ja Nummelaan viikottain + kerran kuukaudessa Ykkös-Lohja jaetaan myös Karkkilaan ja pääosin Vihtiin.

Mitä lehdistä luetaan

Ensisijaisesti ihmiset lukevat lehdistä TV-ohjelmat, tapahtumat ja artikkelit - näiden jälkeen tarpeesta ja ajasta riippuen myös mainokset. Jo pelkän yrityksen nimen tai haastattelun esiintyminen artikkelissa on monesti toimivampaa markkinointia kuin peruslehtimainos - paitsi jos mainoksessa myydään ALELLA tai -50% tyylisesti. Pelkkä "olemme täällä" mainonta yleensäkin ei lisää päivittäistä/viikkomyyntiä, se vain pitää tietoisuuden yllä että yritys on olemassa.



Artikkelimainos

Siitä ollaan montaa mieltä, mutta tosiasia on että ilmaisjakelu lehteä ei voida jakaa ilman mainostajia, eikä ilmaisjakelulehdillä ole sitä samaa toimittajalaumaa kuin päivälehdillä, joten ne ovat sisällöiltään periaatteessakin erilaisia - päivälehden tarkoitus on uutisoida ja pitää ihmiset tietoisina alueen tapahtumista ja ulkomaan tapahtumista yms kun taas ilmaisjakelulehden periaatteellinen tarkoitus on saavuttaa kaikki alueen taloudet ja kertoa mistä saa mitäkin ja mihin hintaan - täällä Lohjalla tämä ei oikein aina tunne toimiva.....
No, artikkelimainos menee näihin ideologioiden väliin - se antaa yrittäjälle/liikkeelle toimittajan paikalle tekemään juttua, ja mitä paremmin ja epäitsekkäämmin juttu tehdään, sitä paremmin se toimii. ARTIKKELEITA LUETAAN ENEMMÄN KUIN MAINOKSIA!!

Jos sinulla on yritys/liike Lohjalla etkä ole vielä todennut tätä itse, ota yhteys minuun soittamalla 0400-733 469 ja tehdään teistä mainosartikkeli, ja pääset itse toteamaan kuinka se oikeasti toimii! Eikä se ole sen kalliimpaa kuin tavallinen mainostaminenkaan + saat "ilmaisen" sparrauksen ja haastattelun ohessa.

Jutellaan kun tavataan.

Kommentit

Suositut tekstit