Artistimarkkinointi ja –myynti
Siitä on jo reilut kymmenen vuotta kun lopetin silloisen ohjelmatoimistoni liiketoiminnan, vaikka sopimuksia oli vielä pariin paikkaan jäljellä. Elämäntilanne oli kuitenkin sellainen johon ilta-ja varsinkaan yötyöt eivät sopineet laisinkaan ja ohjelmatoimiston vetäminen ja itse ravintoloissa ja hotelleissa toiminen sitä vaativat.
Nyt minua ollaan useamman tahon suunnilta uudelleen vetämässä takaisin ilta-ja yöviihteen pariin ja parin viimeisen vuoden aikana on asiakkaikseni jo tullut muutamia ravintoloita netti- ja lehtimainonnan projektien ja tekemisen kautta, mutta tähän päivään saakka olen muuten pitänyt itseni poissa niistä kuvioista.
Back to 80s
Joskus 80-ja 90-luvun vaihteissa tein jotain pientä bändien, demojen ja radion kanssa ja järkkäsin keikkoja mutta ravintola-ja siinä samalla keikkamaailma lienee muuttunut paljon viimeisten 20 vuoden aikana, joten nyt kun minua pyydetään artistin agentiksi ja keikkamyyjäksi useammalle bändille, olen vähän kahden vaiheilla.
Sparraan ravintoloitsijoita ja konsultoin heitä mutta bändi-ja artistiagentiksi? Se vaatii miettimistä ja nykyajan tilanteen selvittämistä.
Facebook, nettisivut, YouTube, MySpace...
Jos 90-luvulla bändejä myytiin puhelimitse ja lähettämällä kenties demoja ja sinkkuja on artistien markkinointiin 2000-luvulla tullut monia uusia ulottuvuuksia ja samalla ravintoloiden tarjonta on myös muuttunut- nyt minun pitää miettiä ja päättää, onko minulla mielenkiintoa ja draivia lähteä tavallaan vanhoille mutta toisaalta uusille urille....
Kommentit
Lähetä kommentti
Kommentoi kirjoitusta - ehkä me kehitymme sitä kautta.