Kotisivuista ja Googlesta
Muistan vielä ajat kun internethakuja tehtiin sellaisilla sivustoilla kuin Altavista, Lycos, Yahoo, www.fi mutta sitten koitti Google-aika. Elämme yhä Googlen valta-aikaa, mikä toisaalta on helpottanut myös perusyrittäjän elämää, koska nyt sinun tarvitsee olla vain löydettävissä yhdeltä hakukoneen listalta.
Yli 90% nettikäyttäjistä hakee tietoa nykyään Googlen kautta. Yrittäjälle ja yritykselle tärkeintä on löytyä Googlen kautta suoraan, ja vielä siten että Googlen hakutuloksissa löytyy omat sivusi, eikä jonkin yrityshakemiston sivut. Ja mielellään sellaiset sivut, joista käy selvästi ilmi mitä teet, missä teet ja kuinka teet sen - sekä helppo tapa asiakkaalle saada sinut kiinni joko sähköisesti tai puhelimitse.
Kun testaat sivustosi löytymistä - ÄLÄ HAE yrityksesi nimellä vaan sillä mitä teet, eli jos olet hieroja, hae hierontapalveluita tms. Sillä jos haet yrityksesi nimellä teet jo ensimmäisen virheen.
Kotisivut ovat vain yksi yrityksesi markkinointikanava ja sen pitää olla linjassa koko muun yrityksen tyylin mukaan......
VINKKI:Oletko katsonut mitä sivustosi ollessa avoinna selainikkunan yläosassa lukee, eli miten sivustosi sivut on nimetty eli otsikoitu- otsikointi ja domain-nimi yhdessä muodostavat jo ison osan yrityksesi potentiaalisesta Google-löytymisestä.
- Responsiiviset sivut
- Grafiikka tarpeen mukaan, ei liikaa muttei liian vähääkään
- Mahdolliset tuotetietokannat
- Sosiaalisen median huomiointi
- Päivitykset
Tee testi, hae Googlella seuraavia sanoja ja katso kenen toteuttamia sivuja löydät:
autokoulu Lohja,
autohuolto Lohja,
markkinointi Lohja,
matkat Nummela,
tennis Nummela,
kauneus Lohja
Olemme toteuttaneet sivustoja jos minkälaisille aloille - yksinkertaisia ja monimutkaisempia sivustoja - aivan asiakkaan tarpeiden ja resurssien mukaisesti.... Tai yksinkertaisesti laita Googlen hakukenttään: "ER-tuki"
Miten sinut sitten pitäisi löytyä?
Yli 90% nettikäyttäjistä hakee tietoa nykyään Googlen kautta. Yrittäjälle ja yritykselle tärkeintä on löytyä Googlen kautta suoraan, ja vielä siten että Googlen hakutuloksissa löytyy omat sivusi, eikä jonkin yrityshakemiston sivut. Ja mielellään sellaiset sivut, joista käy selvästi ilmi mitä teet, missä teet ja kuinka teet sen - sekä helppo tapa asiakkaalle saada sinut kiinni joko sähköisesti tai puhelimitse.
Kun testaat sivustosi löytymistä - ÄLÄ HAE yrityksesi nimellä vaan sillä mitä teet, eli jos olet hieroja, hae hierontapalveluita tms. Sillä jos haet yrityksesi nimellä teet jo ensimmäisen virheen.
Kotisivut ovat vain yksi yrityksesi markkinointikanava ja sen pitää olla linjassa koko muun yrityksen tyylin mukaan......
VINKKI:Oletko katsonut mitä sivustosi ollessa avoinna selainikkunan yläosassa lukee, eli miten sivustosi sivut on nimetty eli otsikoitu- otsikointi ja domain-nimi yhdessä muodostavat jo ison osan yrityksesi potentiaalisesta Google-löytymisestä.
Mitä sitten tulisi ajatella omien kotisivujen suhteen?
- Google optimointi- Responsiiviset sivut
- Grafiikka tarpeen mukaan, ei liikaa muttei liian vähääkään
- Mahdolliset tuotetietokannat
- Sosiaalisen median huomiointi
- Päivitykset
Tee testi, hae Googlella seuraavia sanoja ja katso kenen toteuttamia sivuja löydät:
autokoulu Lohja,
autohuolto Lohja,
markkinointi Lohja,
matkat Nummela,
tennis Nummela,
kauneus Lohja
Olemme toteuttaneet sivustoja jos minkälaisille aloille - yksinkertaisia ja monimutkaisempia sivustoja - aivan asiakkaan tarpeiden ja resurssien mukaisesti.... Tai yksinkertaisesti laita Googlen hakukenttään: "ER-tuki"
Markkinointi ei ole myyntiä,
se on myynnin mahdollistamista,
- K.O -
Kommentit
Lähetä kommentti
Kommentoi kirjoitusta - ehkä me kehitymme sitä kautta.