Äänellä on väliä
Pidin tuossa viime viikolla Markkinointitelakassa koulutusta aiheena liiketila. Koulutuksen sisältö liittyi niin liiketilan ulkoiseen olemukseen, väreihin, muotoihin, mainoslauseisiin kuin kalustuksen sijaintiin ja asiakkaiden liikkuvuuteen tiloissa. Mutta yksi tärkeimmistä käsitellyistä asioista oli ääni, musiikki.
Jos sinulla on radiokanava taustamusiikkinasi, suosittelen sen vaihtamista samantien. Nimittäin radio on huonoin vaihtoehto liikkeesi taustamusiikiksi, koska sinulla ei itselläsi ole mitään vaikutusmahdollisuuksia mitä radiossa soi tai vielä enemmän, mitä siellä puhutaan.
Yrittäjän tavoite omassa liiketilassaan on saada asiakas viettämään liikkeessä pitempi aika, kuin mitä asiakas oli alunperin suunnitellut, ja tämän lisäksi saada asiakas ostamaan jotain liikkeestä. Ostamiseen voidaan vaikuttaa siten edellä mainittujen asioiden lisäksi tottakai monella muullakin asialla: muulla markkinoinnilla, mainoksilla sekä luonnollisesti asiakaspalvelulla.
Riippuen kuka on kohderyhmäsi ja mitä myyt, on asiakkaan liikkumisnopeudella merkitystä. Liikkumisnopeuteen voidaan vaikuttaa usealla tekijällä, joista osa on itsestään selviä mutta useimmat loppujen lopuksi sellaisia, mitä itse asiakas ei edes huomaa liikkuessaan ja tehdessään päätöksiä.
Itse vedin ohjelmatoimistoa 1987-1998 ja musiikki oli lähellä elämääni päivittäin ja tuolloin opin, että musiikilla saadaan paljon aikaan ihmismielessä. Tätä samaa tietoutta käytetään kaikissa isommissa ketjuissa, ja niissä liikkeissä, jotka oikeasti ajattelevat miten asiakkaan saa ostamaan.
Oletko sinä miettinut miten asiakkaan saa ostamaan liikkeessäsi?
Jos et, soita minulle.
ÄLÄ käytä radiota taustamusiikkinasi
Jos sinulla on radiokanava taustamusiikkinasi, suosittelen sen vaihtamista samantien. Nimittäin radio on huonoin vaihtoehto liikkeesi taustamusiikiksi, koska sinulla ei itselläsi ole mitään vaikutusmahdollisuuksia mitä radiossa soi tai vielä enemmän, mitä siellä puhutaan.
Yrittäjän tavoite omassa liiketilassaan on saada asiakas viettämään liikkeessä pitempi aika, kuin mitä asiakas oli alunperin suunnitellut, ja tämän lisäksi saada asiakas ostamaan jotain liikkeestä. Ostamiseen voidaan vaikuttaa siten edellä mainittujen asioiden lisäksi tottakai monella muullakin asialla: muulla markkinoinnilla, mainoksilla sekä luonnollisesti asiakaspalvelulla.
ASIAKKAAN liikkumisnopeudella on merkitys
Riippuen kuka on kohderyhmäsi ja mitä myyt, on asiakkaan liikkumisnopeudella merkitystä. Liikkumisnopeuteen voidaan vaikuttaa usealla tekijällä, joista osa on itsestään selviä mutta useimmat loppujen lopuksi sellaisia, mitä itse asiakas ei edes huomaa liikkuessaan ja tehdessään päätöksiä.
Itse vedin ohjelmatoimistoa 1987-1998 ja musiikki oli lähellä elämääni päivittäin ja tuolloin opin, että musiikilla saadaan paljon aikaan ihmismielessä. Tätä samaa tietoutta käytetään kaikissa isommissa ketjuissa, ja niissä liikkeissä, jotka oikeasti ajattelevat miten asiakkaan saa ostamaan.
Oletko sinä miettinut miten asiakkaan saa ostamaan liikkeessäsi?
Jos et, soita minulle.
Kommentit
Lähetä kommentti
Kommentoi kirjoitusta - ehkä me kehitymme sitä kautta.