Kerro hyviä uutisia

Iltapäivä ja viikkolehdet myyvät hyvin kehittämällä otsikoista myyviä - vaikka sisältö sitten olisikin aivan jotain muuta - yritysten lähettämät uutiskirjeet pitäisivät olla sekä otsikoista tarttuvia ja myyviä että sisällöltään hyviä - tarjoten asiakkaille ja potentiaalisille asiakkaille hyviä uutisia.


Monet yritykset, joita olen tavannut ovat valittaneet, että eivät he voi mennä sosiaaliseen mediaan tai ottaa oikeasti sähköpostimarkkinointia tai mobiilimarkkinointia käyttöön, koska heillä ei ole mitään kerrottavaa - eikä niin useasti haluaisi lähettää vain hintatarjouksia.

Mielenkiintoista kerrottavaa löytyy aina

Todellisuudessa jokaisella yrityksellä ja toiminnalla on säännöllisesti kerrottavaa jos vain haluaa tehdä sen suunnitelmallisesti ja järjestelmällisesti. Aina ei tarvitse kertoa 100% oman yrityksen tai toiminnan asioita, vaan tarjota asiakkaille/lukijoille, jotain mielenkiintoista ja hyödyllistä  luettavaa - esimerkiksi autokoulu voi kirjoittaa omilla sosiaalisen median sivuillaan talviaamuisin mustasta jäästä tai kesällä automaattisen ilmastoinnin oikeasta säätämisestä ettei tule kipeäksi tms - esimerkkejä löytyy varmasti kaikille aloille.

Sähköisessä markkinoinnissa on kysymys hyvien uutisten jakamisesta ja kertomisesta - on se sitten kysymys suoranaisesta tarjouksesta tai tapahtumasta tai hyödyllisestä vinkistä - kerrottavaa aina löytyy,  jos vain haluaa kertoa ja todella auttaa asiakkaita.

Mutta niin sähköinen markkinointi sähköpostitse tai sosiaalisen median kuin vanhanaikainen markkinointi printin, liikkeen, tapahtumien kautta... kaikki toimii vain jos sinulla on jonkinlainen suunnitelma ja tavoite - tavoite pitää olla jotta voit analysoida pääsitkö tavoitteeseen.

Suunnitelma = Tavoite
Suunnitelma = Budjetti
Tavoite = Analysointi
Analysointi = Jatkosuunnittelu
Jatkosuunnittelu = Jatkumo
Jatkumo = Kehittyminen

K.

Kommentit

Suositut tekstit