Yritys ja facebook

Siitä on muutama vuosi kun itse aloitin Facebook-elämäni ja käytännössä sen jälkeen olen melkein jokainen päivä siellä käynyt ja jotain siellä tehnyt - aivan hirveetä.

Toinen "hirveä" asia on yritysten Facebook sivut. Facebook on sosiaalinen media eli tarkoituksena on kommunikoida asiakkaiden ja sidosryhmien kanssa.... siitä tämäkin kirjoitus lähti matkaan kun erään tutun firman kotisivuilla mainostettiin, että hekin ovat lähteneet Facebookiin.... jep.. käväisin heidän Facebook sivullaan ja edellinen merkintä oli "Hyvää joulua"... eli noin 3 kuukautta sitten! APUA, teki mieleni huutaa!


Facebook kyllä toimii, mutta siellä pitää olla aktiviinen vrt siihen porukkaan kenen kanssa aikoo siellä toimia. Tottakai toiminta on eriluonteista riippuen onko kohderyhmäsi nuoret, vanhemmat vai vanhukset - naiset vai miehet....

Facebook on yksi markkinointikavana muiden joukossa ja sielläkin toimiessaan tulee oikeasti miettiä oman toiminnan kohderyhmiä ja tavoitteita. Jos sinä olet viimeksi käynyt kirjoittamassa oman yrityksen Facebook sivulle esimerkiksi yli kuukausi sitten, kysy itseltäsi mitä hyötyä siellä Facebookissa olemisella sitten on?

Kuinka usein siellä sitten pitäisi kirjoitella


Olin varmaan vuosi sitten koulutuksessa, missä kouluttaja sanoi, että yrityksen Facebook sivulla on hyvä kirjoittaa 3-5 kertaa viikossa, ei sen enempää.... no asiat ja Facebook kehittyvät ja nykyään puhutaan päivittäisestä päivittämisestä ja jopa useammasta päivittämisestä - mutta jälleen pitää toimia sen mukaisesti millainen kohderyhmä sinulla on.

Jos et tiedä Facebookin toimintaideologiaa oikeasti, eli olet hämilläsi miten, mitä ja koska sinne kannattaa kirjoittaa= tule iltakoulutukseen Kalkkipetterille keskiviikkona 3.4. klo 18.30 alkaen, siellä käydään mm. tämä asia läpi.

Kommentit

Suositut tekstit