Sähköposti ja mainonta

Yllättävän harva suomalainen pienyrittäjä (kampaaja, parturi, siivooja, hieroja, kosmetologi, rakentaja....) kerää minkäänlaista asiakastietoa - tarkoitan säännönmukaisesti keräisi tietoja esim. nimi, osoite, puhelin, sähköposti ja sitten käyttäisi tätä tietoa omassa markkinoinnissaan.

Kaikki myyntioppaat ja koulutukset kertovat samaa, vanhalle asiakkaalle on aina helpompi myydä kuin uudelle = tämä on se "kyllä ne asiakkaat tulevat itsestään tän kuulevat kuinka hyviä me olemme joltain toiselta joka on meitä käyttänyt niin ei meidän tarvi mainostaa".

Jälkimarkkinointi vaatii yrittäjältä halua ja aikaa


After sales marketing eli jälkimarkkinointi on tuttua meille kaikille joilla on auto tai jotka ovat käyneet esimerkiksi etelänlomalla, näiden myyjät hoitavat tavalla tai toisella jälkimarkkinointiaan.

Mieti, jos sinulla on yritys ja olet kerännyt tietoa asiakkaistasi. Maksamalla esimerkiksi 10€ kuukaudessa sinulla olisi käytössä järjestelmä jolla voisit noin 15 minuutin työllä lähettää kaikille asiakkaillesi esimerkiksi kuukausikirjeen muistuttaen palveluistasi tai tuotteistasi. Parturikampaajilla tämä tarkoittaisi esimerkiksi eri vuodenaikojen hyödyntämistä, merkipäivien hyödyntämistä... lähettämällä uutiskirjeitä asiakkaillesi saat varmasti lisämyyntiä joka voittaa tuon 10€/kk + 15 minuuttia työtä kulut!

Miksi et siis kokeilisi itsekin? Olen itse aloittanut vuonna 2012 Suomessa tällaisen järjestelmän edustamisen (www.inwise-fi.com) joka mahdollistaa 30 vrk ilmaisen kokeilujakson. Tein itse nimittäin monta vuotta sähköistä markkinointia pelkästään omalla sähköpostilla (minulla oli kootut listat) - eikä se toimi!!

Lähettäessäsi sähköpostia käyttäen omaa sähköpostiasi et saa tietoa siitä kuka oikeasti luki ja ei lukenut postejasi + saat tiedon kuka klikkasi postisi mukana olleita linkkejä!! Ja siitä juuri on kyse - kirjoita viesti asiakkallesi ja ohjaa heidät omien kotisivujesi tarjous/tilausosioon - homma toimii aivan varmasti!

K.

Kommentit

Suositut tekstit