Mikä mainonnassa on tärkeätä, minkä moni mainostaja unohtaa?
Olen tässä viime päivinä muutamankin asiakkaan kanssa keskustellut mainoksista ja niiden sisällöstä - tarjoomasta.
Ja jälleen kerran olen huomannut kuinka vähän yrittäjät miettivät mainontaa ja markkinointia kokonaisuutena. Tällä tarkoitan sitä että sorrutaan laittamaan yksittäisiä mainoksia lehtiin, nettiin samalla tavalla kuin viime vuosikymmeninä on laitettu mainos puhelinluetteloon:
Mitä sitten pitäisi tehdä?
Jotta markkinointia voidaan kehittää ja päästä oikeasti parempiin tuloksiin, tulee mainonnan olla seurattavaa eli mainokseen tulisi sisältää "koukku", jonka toteumaa voidaan seurata ja siten oikeasti analysoida mainonnan tuloksia.
Analysoimalla pystyisi kehittämään ja ohjaamaan omaa mainontaansa ja markkinointia, jottei se kuluta liikaa rajallisia resursseja (aika, raha).
K.
Ja jälleen kerran olen huomannut kuinka vähän yrittäjät miettivät mainontaa ja markkinointia kokonaisuutena. Tällä tarkoitan sitä että sorrutaan laittamaan yksittäisiä mainoksia lehtiin, nettiin samalla tavalla kuin viime vuosikymmeninä on laitettu mainos puhelinluetteloon:
- kuka
- mitä
- missä
Mitä sitten pitäisi tehdä?
Jotta markkinointia voidaan kehittää ja päästä oikeasti parempiin tuloksiin, tulee mainonnan olla seurattavaa eli mainokseen tulisi sisältää "koukku", jonka toteumaa voidaan seurata ja siten oikeasti analysoida mainonnan tuloksia.
Analysoimalla pystyisi kehittämään ja ohjaamaan omaa mainontaansa ja markkinointia, jottei se kuluta liikaa rajallisia resursseja (aika, raha).
K.
Kommentit
Lähetä kommentti
Kommentoi kirjoitusta - ehkä me kehitymme sitä kautta.