Googlesta ja hakusanoista

Google muutti juuri vähän aikaa sitten jälleen algoritmejaan... mitä sitten oikeasti muuttui ja miten se vaikuttaa perusyrityksiin netissä?


Sisältö- Sisältö- Sisältö!

Ei oikeastaan mitenkään sillä Google arvostaa entistä enemmän sellaisia sivustoja jotka tarjoavat korkeatasoista sisältöä, jota muut haluavat jakaa!

Googlen ensisijainen tavoite on tarjota käyttäjälle tämän hakukriteerit mahdollisimman hyvin täyttävät kohteet ja siksi kotisivujen sisällön tulee olla oikeata ja sitä tulee olla riittävästi.


Laatua - ei määrää!

Ja yrityksen on ennenkaikkea mietittävä nettikävijöiden laatua yli määrän niin kävijöissä kuin myös kotisivujen määrässä. Muutama hyvä sisältöinen sivu on paljon parempi kuin kymmeniä huonoja sivuja.

Google tykkää myös blogeista eikä pidä unohtaa Twitteriä aikä Facebookia.

t. Kari

Kommentit

  1. Hei Kari,
    Osuvasti lyhennetty. Huomioisin kuitenkin tekstisi lisänä nämä:
    1. Google muuttaa algoritmejaan omien ilmoitustensa mukaan n. 300-500 kertaa vuodessa, joten kehitys on jatkuvaa, eikä yksittäisten päivitysten muutos ole yleensä kovinkaan suuri, ellei sivustolla ole jokin asia pielessä.
    2. Argumentti siitä, että "Google tykkää blogeista" on melko yleistävä. Blogi ei ole mikään itseisarvo, mutta laadukas sisältö on toki aina käyttäjien ja siksi myös hakukoneiden mieleen.
    3. Hyvä että joku näistäkin kirjoittelee, niin saadaan parannettua yleistä tietämystä nettimarkkinoinnista, joka Suomessa on vielä aivan lapsen kengissä. Hyvää kesää!

    VastaaPoista
  2. Kiitos Juha K.,
    1 Google huomio - totta.
    2 Jeps, jos blogi on kehno niin kirjoittajakin lienee kehno eli sisältö heikkoa...
    3 Tänks - yritetään ainakin!

    Lämpimä päivän jatkoa!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kommentoi kirjoitusta - ehkä me kehitymme sitä kautta.

Suositut tekstit