Koska pitäisi mainostaa - miten hallitsen markkinointini?
Budjetti - suunnittelu - kohdistus - tulokset
Jo suhteessa pienelläkin markkinointiponnistuksella on mahdollista saada tuloksia. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä että suhteettomat odotukset ovat ehkä se suurin kompastuskivi - ainakin jos oma mainonnan ja markkinoinnin suunnittelu on jäänyt hiukkasen vajaammaksi.
Ajatusleikki
Otetaan ajatusleikki: sinulla on liike, jossa olet itse töissä ja myyt vaatteita. Liikevaihto kuukaudessa keskimäärin 30 000€. Liikkeesi on alueella, jossa on 50k ihmistä eli n.20k taloutta... 25-44 vuotiaita (jotka ovat kohteeti) on Suomessa keskimäärin 28% eli sinun kohderyhmäsi on suoraan 14000 jakautuen reiluun 7000 talouteen - näille haluat myydä... tilaat suunnitelman markkinointikonsultilta (MINÄ)... ja joitakin ajatuksia mainonnasta... markkinointibudjetin asetat minimissään 2000€/kk tasolle ja sitten alkaa varsinainen jumppa .... kumppanit, mainokset, tapahtumat, tuotteet... 2000€ ei ole paljon mutta sillä pääsee pitkälle ja se on kuitenkin vain 5% liikevaihdostasi...
Lehtimainontaan alueellasi menee viikossa 300€ eli kuukaudessa 1200€... pariin erilliseen suoramainokseen 500€ ja muutamaan valittuu asiakaslahjaan 300€ ja pohjamarkkinointikassa on käytetty.. minimissään tämä sinun pitäisi tehdä mutta suunnitellusta ja pitkäjänteisesti sekä markkinoinin ja mainonnnan tuloksia seuraten - unohtamatta nettiä ja sen tukea koko työlle ja liikkeelle.
Jos sinusta tuntuu että APUA, EI ONNISTU, EI JAKSA - ota yhteyttä, autan yli 20 vuoden kokemuksella jalat maassa kuunnellen ja auttaen.
Kari
Jo suhteessa pienelläkin markkinointiponnistuksella on mahdollista saada tuloksia. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä että suhteettomat odotukset ovat ehkä se suurin kompastuskivi - ainakin jos oma mainonnan ja markkinoinnin suunnittelu on jäänyt hiukkasen vajaammaksi.
Ajatusleikki
Otetaan ajatusleikki: sinulla on liike, jossa olet itse töissä ja myyt vaatteita. Liikevaihto kuukaudessa keskimäärin 30 000€. Liikkeesi on alueella, jossa on 50k ihmistä eli n.20k taloutta... 25-44 vuotiaita (jotka ovat kohteeti) on Suomessa keskimäärin 28% eli sinun kohderyhmäsi on suoraan 14000 jakautuen reiluun 7000 talouteen - näille haluat myydä... tilaat suunnitelman markkinointikonsultilta (MINÄ)... ja joitakin ajatuksia mainonnasta... markkinointibudjetin asetat minimissään 2000€/kk tasolle ja sitten alkaa varsinainen jumppa .... kumppanit, mainokset, tapahtumat, tuotteet... 2000€ ei ole paljon mutta sillä pääsee pitkälle ja se on kuitenkin vain 5% liikevaihdostasi...
Lehtimainontaan alueellasi menee viikossa 300€ eli kuukaudessa 1200€... pariin erilliseen suoramainokseen 500€ ja muutamaan valittuu asiakaslahjaan 300€ ja pohjamarkkinointikassa on käytetty.. minimissään tämä sinun pitäisi tehdä mutta suunnitellusta ja pitkäjänteisesti sekä markkinoinin ja mainonnnan tuloksia seuraten - unohtamatta nettiä ja sen tukea koko työlle ja liikkeelle.
Jos sinusta tuntuu että APUA, EI ONNISTU, EI JAKSA - ota yhteyttä, autan yli 20 vuoden kokemuksella jalat maassa kuunnellen ja auttaen.
Kari
Kommentit
Lähetä kommentti
Kommentoi kirjoitusta - ehkä me kehitymme sitä kautta.