Jälleen kerran markkinoinnista

Lisäsin tänään facebook profiiliini linkin mainostoimistopalveluiden ostajan opas; hyvä koonti niistä perusteista, joita jokaisen yrittäjän pitäisi ymmärtää.

"Markkinointiviestintä on investointi, joka tuottaa sijoitetut rahat moninkertaisesti takaisin, kun se suunnitellaan ja toteutetaan pitkäjänteisesti ja ammattitaitoisesti."

Markkinointiviestinnän tavoitteena on muun muassa

  • lisätä myyntiä
  • kasvattaa yrityksen markkina-arvoa
  • tuoda uusia asiakkaita
  • kasvattaa asiakkaiden keskiostoa
  • rakentaa brändiä
  • parantaa katetuottoa
  • rakentaa asiakasuskollisuutta
  • parantaa tunnettavuutta
  • parantaa yrityskuvaa
ja vielä kolmas ote:"Tyypillisesti yrityksen markkinointibudjetti on viidestä neljäänkymmeneen prosenttiin yrityksen liikevaihdosta. Prosenttiosuus määräytyy toimialan, markkina-aseman, kilpailutilanteen, tuotteen elinkaaren ja muiden yrityksen liiketoiminnan osa-alueiden mukaan." - lähdelinkki.

Itse olen sekä omatoimisesti että koulun penkillä ja kursseilla opiskellut aihetta ja melkein viikottain tekee mieli sanoa minulta mainoksia tilaaville yrityksille ja yrittäjille, että käytettäisiin hetki suunnittelemiseen ja mitä oikeasti halutaan.

Mahdollisuuksia on jo pienellä budjetilla saada paljon aikaan, kunhan vain käyttää aikaa ja energiaa.

K.

Kommentit

Suositut tekstit