Sponsoriasiaa.....
Tänään kauppalehdestä:
Yhteistyö urheiluseuran kanssa voi olla hyvä sijoitus, jos asiaa miettii tarkemmin ja harkiten. Urheiluseuralla on sekä resursseja että "ilmaista" näkyvyyttä ja kehittämällä yhteisiä projekteja saadaan entistä enemmän näkyvyyttä, lisääntynyttä good williä sekä todennäköisesti yritys joka on aktiivisesti mukana, myös muistetaan osto/hankinta hetkellä paremmin.
Urheilun kanssa toimiminen tulisi nähdä muutenkin kuin vain sponsorirahoina - tottakai, jos sijoitat sponsorirahasi Jarkko Niemiseen, Kimi Räikköseen, saat varmasti logosi näkyviin rahalla, mutta paikallisellakin tasolla jo kohtuullisella panostuksella tulokset ovat taattuja.
K.
Tuoreen tutkimuksen mukaan 70 prosenttia pk-yrityksistä tukee jotakin yleishyödyllistä järjestöä tai yhteisöä. Urheilua tuetaan erityisen innokkaasti.Jos tuosta laskee, että Lohjan alueella on esimerkiksi 1000 yritystä, niin niistä n. 350 yrityksen pitäisi tukea urheilua. Jos vielä jatketaan, että Lohjalla näistä rahoista kamppailevat aika tasapäisesti jalkapallo, jääkiekko, salibandy, koripallo, yleisurheilu, uinti, pesäpallo, lentopallo....ja harvat yritykset jakavat rahojaan useamman joukkueen kesken... joukkueita edellä mainituissa lajeissa lienee useampi kymmen, jotka käyvät "hattu kourassa" yritysten luona hakemassa sitä tukirahaa, tarjoamatta sen enempää takaisin.
Nuorisotoiminta ja urheilu ovat kestosuosikkeja yritysten sponsorointilistalla.
Erityisen kiinnostuneita urheilun tukemisesta ovat itäsuomalaiset yritykset sekä nuoret miesyritysjohtajat. Miesten johtamista yrityksistä 36 prosenttia ilmoitti tukevansa urheilua, kun naisista vain 19 prosenttia. Nuorisotoiminnan tukeminen sijoittui suosituimpien kohteiden kärkeen läpi Suomen.
Naiset ohjaavat varoja miehiä enemmän myös vanhustyöhön, taiteeseen ja kulttuuriin sekä terveysalan järjestöille. Miesten listalla ovat urheilun lisäksi sotaveteraanityö sekä pelastuspalvelut.
Paikallisuus painaa vaa'assa. Erityisesti Itä- ja Pohjois-Suomessa osallistuttaisiin lähes ainoastaan oman kotiseudun vapaaehtoistyöhön. Pääkaupunkiseudun prosenttiluku on 62. Tämä sama ero näkyy myös sponsorirahojen kohdentamisessa.
Lähivakuutuksen ja Mainostoimisto SEK PROn Taloustutkimuksella teettämässä tutkimuksessa kysyttiin yli 600 pk-yrityksen johtajalta heidän omasta kiinnostuksestaan vapaaehtoistyöhön sekä yrityksen sponsorointikohteista. Näiden yritysten sponsorirahoista 57 prosenttia menee paikalliseen, 30 prosenttia valtakunnalliseen ja loput kansainväliseen vapaaehtoistoimintaan.
Yhteistyö urheiluseuran kanssa voi olla hyvä sijoitus, jos asiaa miettii tarkemmin ja harkiten. Urheiluseuralla on sekä resursseja että "ilmaista" näkyvyyttä ja kehittämällä yhteisiä projekteja saadaan entistä enemmän näkyvyyttä, lisääntynyttä good williä sekä todennäköisesti yritys joka on aktiivisesti mukana, myös muistetaan osto/hankinta hetkellä paremmin.
Urheilun kanssa toimiminen tulisi nähdä muutenkin kuin vain sponsorirahoina - tottakai, jos sijoitat sponsorirahasi Jarkko Niemiseen, Kimi Räikköseen, saat varmasti logosi näkyviin rahalla, mutta paikallisellakin tasolla jo kohtuullisella panostuksella tulokset ovat taattuja.
K.
Kommentit
Lähetä kommentti
Kommentoi kirjoitusta - ehkä me kehitymme sitä kautta.