Pienen yrityksen kotisivut

Luin juuri toisesta blogista tämän:

Mikä suomalaisten yritysten verkkosivustoja sitten oikein vaivaa?
Syy verkkosivustojen heikkoon bisnesvaikutukseen löytyy yleensä tavasta, jolla sivut on tehty. Tällä en tarkoita teknistä toteutusta tai sivuston visuaalista ilmettä, vaan asioita, jotka liittyvät sivuston olemassaolon tarkoitukseen ja tehtäviin. Ellei verkkosivustoa ole rakennettu toteuttamaan selkeitä bisnekseen liittyviä tavoitteita, on vaikea ymmärtää miten se voisi olla liiketoiminnalle hyödyksi. Visuaalinen ilme voidaan uusia vaikka kerran kuukaudessa, mutta jos sivuston syvällisempi olemassaolon tarkoitus ei kirkastu, liiketoimintavaikutus ei muutu mihinkään suuntaan.

Niinpä. Sivuston tekninen toteutus on rutiini työtä johon kuluu X tuntia aikaa mutta siihen mitä sivuille laitetaan ja mitä niille aiotaan tehdä onkin toinen juttu. Itse olen tehnyt kotisivuja nyt reilun 10 vuoden aikana kevyesti yli 200 enkä vain suomalaisille asiakkaille - osa sivustoista on kokonaisuutena huonoja ja osa hyviä.

Tosiasia on että hyvää sivustoa et halvalla saa kun laskee yhteen kaikki suunnitteluun menevä aika - pitää huomioida, että mikäli kotisivuston tehtävänä on lisätä myyntiä, siihen pitää suhtautua myös sen vaatimalla huolellisuudelle.




Jos taasen tehtävänä on vain kertoa "hei olemme täällä", on projekti helpompi ja huomattavasti myös nopeampi.

Seuraan nykyään noin 50 sivuston kävijöitä (en aktiivisesti) ja heidän toimiaan sivustoilla ja aina sieltä jotain oppii.... tarvitsetko sinä tällaista konsultaatiota?

t. K

Kommentit

Suositut tekstit