Markkinointi toimii....

Viisi tärkeää huomiota digitaalisen markkinoinnin tehokkuudesta*:
  • Oikein suunniteltu digitaalinen markkinointi vahvistaa asiakasuskollisuutta
  • Säännöllinen, personoitu ja vuorovaikutteinen digimarkkinointi toimii parhaiten
  • Digitaalisen markkinointiviestinnän ei tulisi olla pelkkiä tarjouksia
  • Esimerkiksi kosmetiikan markkinoinnissa uskolliset asiakkaat arvostavat tarjousten lisäksi erityisesti tietoa uusista tuotteista, uutisia kauneudenhoidosta ja kutsuja tapahtumiin.
      Tällaisen viestinnän seurauksena 62 % asiakkaista ilmoitti käyneensä myymälässä ostaakseen tai katsoakseen tuotteita.
  • Asenteellista uskollisuutta vahvistetaan ns. välittämisviesteillä, jotta asiakas arvostaa yrityksen lähestymistä ja kokee yrityksen välittävämmäksi.
*Lähde: KTM Marko Merisavon markkinoinnin aineeseen kuuluva väitöskirja "The Interaction between Digital Marketing Communication and Customer Loyalty.” Tarkastettu Helsingin kauppakorkeakoulussa perjantaina 21. marraskuuta 2008

Digitaalinen markkinointi perustaltaan tarkoittaa internettiä sillä tv-mainonta ei ole läheskään jokaisen yrityksen markkinointimixissä mukana - ei ainoastaan hinnan vaan myös resurssien vuoksi.
Markkinointi internetissä taasen vanhanaikaisesti tarkoitti kotisivuja ja banneri/flash-mainontaa ja uskaliaill sähköpostimarkkinointia.... viime aikoina mukaan ovat tulleet erilaiset sosiaaliset mediat kuten Facebook ja Youtube.....
Kaiken pohjalla markkinoinnissa on kuitenkin viestin osuminen, sen sisältö ja jatkuvuus - markkinointi pitää olla harkittua, pitkäaikaista ja sisällöltään (varsinkin siis digimediassa) kiinnostavaa lukijalle.

Paikallismarkkinoinnissa Lohjallakin olisi mahdollisuuksia vaikka kuinka ja paljon, ja odotan innolla sitä päivää kun joku oikeasti sen huomaa ja ottaa "omakseen". Toivottavasti olen mukana silloin tekemässä sitä ja ottamassa niitä askelia.

K.

Kommentit

Suositut tekstit