Lohja ja markkinointi

Lohjan visio on: Lohja on laadukkaan elämän elinvoimainen järvikaupunki.

Näin miettivät asiaa Lohjan päättäjät ja antoivat samalla paikallisille yrityksille oivan lähtökohdan oman markkinointinsa pitkäaikaiselle suunnittelulle, mutta kuinka moni tekee sellaista?
Olen vuosien varrella (jotka olen Lohjan alueella asunut ja töitä tehnyt) tavannut jo satoja yrittäjiä ja useimmassa tapauksessa huomannut että mainontaa ja markkinointia tehdään paljolti ad-hoc, eli silloin kun on "vähän pakko". Mainonta ja sen myötä koko markkinointi nähdään valitettavan usein välttämättömänä pakkona eikä sen suunnitteluun käytetä tarpeeksi aikaa tai sen hedelmille ei anneta tarpeeksi aikaa kasvaa, ennenkuin jo laitetaan uutta satoa tulemaan.
Vaikka maailma muuttuu ja Lohja sen myötä, on mainonnanperusteet varsin samat: myyjä/valmistaja, markkina(t), ostaja/käyttäjä - se millä välineellä nämä yhdistetään ja paljonko siihen käytetään rahaa on jokaisen yrityksen ja yrittäjän oma päätös. Itse olen auttanut sekä pieniä että keskikokoisia yrityksiä markkinoimaan itseään - joskus jopa menestyksekkäästi.

Tulevasta vuodesta

Vuodelle 2010 etsin uusia haasteita joita olen jo onneksi saanut joitakin hankittuakin mutta tietynlaisena työnarkomaanina etsin niitä lisääkin- jos siis tunsit tuosta tekstistä itsesi ja haluaisit parantaa "tapojasi", seuraa blogia tai ota yhteyttä ja tavataan. 

Kommentit

Suositut tekstit