Ajankäytön maksimointia

Käytin taasen tänään aikaani "hyvin" ja kiertelin netissä -en Facebookissa, Twitterissä tai näissä muissakin yleisesti hyväksytyissä sosiaalisen median verkostoissa vaan pikemminkin vietin aikaani työnohessa lukien työhöni liittyviä asioita ja mm. nämä kaksi ajatusta tulivat vastaan Amerikan tyyliin:

The entrepreneur who thinks they have all the answers is an entrepreneur doomed to fail. No one has all the answers. Not to get religious on you, but even the Bible repeatedly states there is "wisdom" and "safety"and even "victory" in a multitude of counselors" in regards to waging war.

Tätä asiaa olen puhunut monelle sekä asiakkaalleni että mahdolliselle asiakkaalle. Monet meistä osaavat yhden asian hyvin ja ovat sen ammattilaisia - itse pidän itseäni markkinoinnin ammattilaisena. Mutta asiakkaani saattavat olla kokkeja, rakentajia, autonkuljettajia tms - he osaavat oman työnsä varmasti paremmin kuin minä ja minun tehtäväni on silloin toimia asiakkaideni, ammattilaisten "äänitorvena", kertoa muille kuinka hyviä he ovat ja miksi heidän palveluitaan tulisi käyttää.

Business is a lot like war
Ja vaikka kuinka höhlältä aikoinaan tuntui kuin luin Sun Tzu:n The Art of War'in niin siinä on paljon asioita, jotka toimivat normaaleissa business operaatioissa ja markkinoinnissa - varsinkin kun ajatellaan miten ja koska pitäisi tehdä ne omat päätökset liityen omiin business-kuvioihin.
Minäkin olen nyt sitten konkurssiyrittäjä 21-vuoden yrittämisen jälkeen ja täytyy myöntää että siltä olisi pelastauduttu tekemällä oikeita päätöksi jo 2006-07 mutta sitä on turva surra jälkikäteen - pikemminkin uutta putkeen ja täysillä eteenpäin.

Therefore at first be shy as a maiden. When the enemy gives you an opening be swift as a hare and he will be unable to withstand you.

Kommentit

Suositut tekstit