Satunnainen webbitarkastaja iskee
Laitoin äsken "piruuttani" Googleen hakusanaksi sanan lohja ja aloin käydä linkkejä järjestelmällisesti läpi - tehtävänä löytää haulla tulleet yritykset....
Arvatkaapa kuinka kävi, tai kokeilkaa itse... sitten otin summassa vertailukohdaksi Forssan, eli toisen pienen suomalaisen paikkakunnan ja taas katsoin mitä firmoja haku toi...
Sitten aloin katsoa miten vastaantulevissa yrityksissä on käytetty hyväkseen META-tietoja kotisivujen löytämisen kannalta ja käyttäjäystävällisyyden lisäämiseksi ja tässä on vähän tulosta...
1- ei ollut ihan "yritys" mutta melkein:
meta content="www.meidanlohja.fi" name="Author"
meta name="Description" content="Meidän Lohja ry yhdistys on ML valtuustoryhmän taustalla oleva yhdistys, joka pyrkii ajamaan kaikkien tavallisten lohjalaisten asiaa kunnallisen päätöksenteon eri vaiheissa."
meta content="meidan.lohja.fi" name="Keywords"
meta content="index,follow" name="Robots"
ja tuo jokaisella sivulla...... hieman olisi varaa parantaa.
2- sitten tuli seuraavana yritys jolla ei ollut koko meta-attribuutteja:
meta equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"
3. Sitten ollaankin jo 7.sivulla kun seuraava lohjalainen yritys tulee vastaan:
meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0"
meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document"
meta equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"
Eikä minkäälaista meta-tietoa...
4. Seuraava lohjalainen yritys tuli vastaan sivulla 14 ja se olikin iso yritys ja nyt toivoin jo todellista meta-käsittelyä mutta..
html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="en" lang="en"
title Rosk'n Roll Oy Ab - etusivu - Rosk´n Roll Oy Ab
taaskaan ei mitään????
5. Sitten meni hermot ja laitoin suoraan firman osoitteen, jonka kuvittelin että siellä ainakin meta-tiedot ovat kohdallaan kun toimintaa on ympäriinsä;
title Hyrles Oy
meta name="keywords" content="Hyrles Oy, ohutlevy, metalli, mekaniikka, komponentti, alihankinta, elektroniikka, piirilevy, särmäys, levytyökeskus, kokoonpano, ESD, peittaamo, laatu, sertifikaatti, sheet metal, metal, components, mechanics, subcontractor, sheet perforation, edging, welding, pickling, ESD-protected, assembly, quality, sertification, nokia, electromechanical, ympäristö, environment, sopimusvalmistus, amada, ISO-9002, ISO 14 001, standardi"
meta name="description" content="Hyrles Oy tuottaa ohutlevymetallimekaniikkaa ja elektroniikkaa sisältäen tuotteiden kokoonpanon laadukkaasti."
Ja jes, tässä oli jo oikea suunta muutamia virheitä ... ja tästä virkistyneenä laitoin vielä toisen lohjalaisen isomman firman osoitekenttään;
title Oy Orthex Ab - Suomalaisen kodin muovi
meta equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1"
meta name="language" content="FI"
meta name="identifier" content="http://www.orthex.fi"
meta name="keywords" content="Oy ORTHEX Ab, Orthex, Suomalainen , kodin muovi, kodinmuovi, muovi, tuotteet, tuote"
meta name="description" content="Oy ORTHEX Ab on Suomalainen kodin muoveja valmistava yritys. Näiltä sivuilta löydät tietoa tuotevalikoimistamme, yrityksestämme ja kuluttajille tarkoitettua yleistä muovitietoutta."
.. ja jälleen totesin että perusta on kunnossa mutta viilaamista sieltäkin löytyisi.
Jaa mikä tämän kaiken syynä oli... no ajankäyttö ja esimerkin ottaminen:
meta name="keywords" content="Paakarinkulma, Leipomo, Konditoria, leivokset, leivoksia, Lohja, ruokaleivät, kahvileivät, täytekakut, voileipäkakut, kakku, munattomat, laktoosittomat, munaton, laktoositon, leivoskuljetus, kuljetus, keksit, pullat, donitsit, munkit, kakkukoristeet"
Keywords järjestyksellä on merkitystä - onko tässä siis tärkein sana Paakarinkulma? tai edellä mainituissa firman nimi?
- - -
Jos haluat keskustella asiasta tai tilata omalle yrityksellesi META-analyysin, mene www.ertuki.fi ja sieltä löydät yhteystiedot....
Arvatkaapa kuinka kävi, tai kokeilkaa itse... sitten otin summassa vertailukohdaksi Forssan, eli toisen pienen suomalaisen paikkakunnan ja taas katsoin mitä firmoja haku toi...
Sitten aloin katsoa miten vastaantulevissa yrityksissä on käytetty hyväkseen META-tietoja kotisivujen löytämisen kannalta ja käyttäjäystävällisyyden lisäämiseksi ja tässä on vähän tulosta...
1- ei ollut ihan "yritys" mutta melkein:
meta content="www.meidanlohja.fi" name="Author"
meta name="Description" content="Meidän Lohja ry yhdistys on ML valtuustoryhmän taustalla oleva yhdistys, joka pyrkii ajamaan kaikkien tavallisten lohjalaisten asiaa kunnallisen päätöksenteon eri vaiheissa."
meta content="meidan.lohja.fi" name="Keywords"
meta content="index,follow" name="Robots"
ja tuo jokaisella sivulla...... hieman olisi varaa parantaa.
2- sitten tuli seuraavana yritys jolla ei ollut koko meta-attribuutteja:
meta equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"
3. Sitten ollaankin jo 7.sivulla kun seuraava lohjalainen yritys tulee vastaan:
meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0"
meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document"
meta equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"
Eikä minkäälaista meta-tietoa...
4. Seuraava lohjalainen yritys tuli vastaan sivulla 14 ja se olikin iso yritys ja nyt toivoin jo todellista meta-käsittelyä mutta..
html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="en" lang="en"
title Rosk'n Roll Oy Ab - etusivu - Rosk´n Roll Oy Ab
taaskaan ei mitään????
5. Sitten meni hermot ja laitoin suoraan firman osoitteen, jonka kuvittelin että siellä ainakin meta-tiedot ovat kohdallaan kun toimintaa on ympäriinsä;
title Hyrles Oy
meta name="keywords" content="Hyrles Oy, ohutlevy, metalli, mekaniikka, komponentti, alihankinta, elektroniikka, piirilevy, särmäys, levytyökeskus, kokoonpano, ESD, peittaamo, laatu, sertifikaatti, sheet metal, metal, components, mechanics, subcontractor, sheet perforation, edging, welding, pickling, ESD-protected, assembly, quality, sertification, nokia, electromechanical, ympäristö, environment, sopimusvalmistus, amada, ISO-9002, ISO 14 001, standardi"
meta name="description" content="Hyrles Oy tuottaa ohutlevymetallimekaniikkaa ja elektroniikkaa sisältäen tuotteiden kokoonpanon laadukkaasti."
Ja jes, tässä oli jo oikea suunta muutamia virheitä ... ja tästä virkistyneenä laitoin vielä toisen lohjalaisen isomman firman osoitekenttään;
title Oy Orthex Ab - Suomalaisen kodin muovi
meta equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1"
meta name="language" content="FI"
meta name="identifier" content="http://www.orthex.fi"
meta name="keywords" content="Oy ORTHEX Ab, Orthex, Suomalainen , kodin muovi, kodinmuovi, muovi, tuotteet, tuote"
meta name="description" content="Oy ORTHEX Ab on Suomalainen kodin muoveja valmistava yritys. Näiltä sivuilta löydät tietoa tuotevalikoimistamme, yrityksestämme ja kuluttajille tarkoitettua yleistä muovitietoutta."
.. ja jälleen totesin että perusta on kunnossa mutta viilaamista sieltäkin löytyisi.
Jaa mikä tämän kaiken syynä oli... no ajankäyttö ja esimerkin ottaminen:
meta name="keywords" content="Paakarinkulma, Leipomo, Konditoria, leivokset, leivoksia, Lohja, ruokaleivät, kahvileivät, täytekakut, voileipäkakut, kakku, munattomat, laktoosittomat, munaton, laktoositon, leivoskuljetus, kuljetus, keksit, pullat, donitsit, munkit, kakkukoristeet"
Keywords järjestyksellä on merkitystä - onko tässä siis tärkein sana Paakarinkulma? tai edellä mainituissa firman nimi?
- - -
Jos haluat keskustella asiasta tai tilata omalle yrityksellesi META-analyysin, mene www.ertuki.fi ja sieltä löydät yhteystiedot....
Kommentit
Lähetä kommentti
Kommentoi kirjoitusta - ehkä me kehitymme sitä kautta.