Hakukonemarkkinointi- hakukoneoptimointi
Viimeisten parin viikon aikana on törmännyt muutamaan yrittäjään/ yritykseen, jotka ovat ottaneet hakukonemarkkinointi/optimointiprojektin/työn isolta suomalaiselta toimittajalta, tietämättä oikeasti mitä saa ja mistä on kysymys.
Hakukoneoptimointi yksinkertaisuudessaan tarkoittaa sivuston sisällön määrittämistä siten, että se mahdollisimman hyvin ja osuvasti kertoo, mistä sivustolla on kyse, mitä se tarjoaa ja keitä se palvelee - tähän on sitten erilaisia mahdollisuuksia ja riippuen sekä yrityksen että optimoijan ammattitaidosta, ajankäytöstä ja budjetista- on mahdollisuudet erilaisiin tuloksiin.
Itse olen tehnyt netissä töitä reilut kymmenen vuotta ja nähnyt ajan jolloin Altavista, Lycos ja Yahoo olivat ykkösiä vrt nykyiset Google ja Bing... mutta aina kysymyksenä tulee olla kotisivujen suhteen: kuka, mitä, kenelle, miksi ja mitä.
Nuo kysymykset ovat tärkeitä ja sivuston sisältö, ulkonäkö ja tarkoitus ovat tuhansia kertoja tärkeämpiä kuin vain kuinka monta kävijää sivuilla käy. Hakukoneoptimoinnin tarkoituksenahan on lisätä kävijöitä sivuilla ja useat toimittajat laskuttavat juuri sillä perusteella - itse laskutan tuntiperusteisesti koska oma työni liittyy sivuston sisällönkehittämiseen - hakukoneoptimointi voidaan tehdä siinä samalla mikäli halutaan - kannattaa kysellä ja käyttää hetki aikaa vaikka palaveriin - soita 0400 733 469 ja katsotaan vaikka yhdessä mitä kotisivunne nyt kertovat ja istutaan alas ja katsotaan mitä te kerrotte ja sitten voin miettiä, kuinka hyvin nuo kaksi ovat yhteneväisiä.
Tänä kesänä olen jo ehtinyt muutaman sivuston sisällön viedä uuteen kuosiin eikä näille sivustoille ole vielä tehty mitään optimointia - se voidaan tehdä jos on tarvetta - jos ei niin ei.
Katsellaan, kuunnellaan ja tehdään töitä.
K.
Hakukoneoptimointi yksinkertaisuudessaan tarkoittaa sivuston sisällön määrittämistä siten, että se mahdollisimman hyvin ja osuvasti kertoo, mistä sivustolla on kyse, mitä se tarjoaa ja keitä se palvelee - tähän on sitten erilaisia mahdollisuuksia ja riippuen sekä yrityksen että optimoijan ammattitaidosta, ajankäytöstä ja budjetista- on mahdollisuudet erilaisiin tuloksiin.
Itse olen tehnyt netissä töitä reilut kymmenen vuotta ja nähnyt ajan jolloin Altavista, Lycos ja Yahoo olivat ykkösiä vrt nykyiset Google ja Bing... mutta aina kysymyksenä tulee olla kotisivujen suhteen: kuka, mitä, kenelle, miksi ja mitä.
Nuo kysymykset ovat tärkeitä ja sivuston sisältö, ulkonäkö ja tarkoitus ovat tuhansia kertoja tärkeämpiä kuin vain kuinka monta kävijää sivuilla käy. Hakukoneoptimoinnin tarkoituksenahan on lisätä kävijöitä sivuilla ja useat toimittajat laskuttavat juuri sillä perusteella - itse laskutan tuntiperusteisesti koska oma työni liittyy sivuston sisällönkehittämiseen - hakukoneoptimointi voidaan tehdä siinä samalla mikäli halutaan - kannattaa kysellä ja käyttää hetki aikaa vaikka palaveriin - soita 0400 733 469 ja katsotaan vaikka yhdessä mitä kotisivunne nyt kertovat ja istutaan alas ja katsotaan mitä te kerrotte ja sitten voin miettiä, kuinka hyvin nuo kaksi ovat yhteneväisiä.
Tänä kesänä olen jo ehtinyt muutaman sivuston sisällön viedä uuteen kuosiin eikä näille sivustoille ole vielä tehty mitään optimointia - se voidaan tehdä jos on tarvetta - jos ei niin ei.
Katsellaan, kuunnellaan ja tehdään töitä.
K.
oi, muista nuo ajat kun kaiken kunkku oli altavista.com ;)
VastaaPoistaMoro Mirko,
VastaaPoistaLoistavaa kun joku uskaltaa kommentoida edes jotenkin. Minäkin muistan Altavista ja Yahoo ajat kun Google oli vain "pilke" tulevien mijardöörien silmäkulmissa....